Devler Microsoft'a Neden Yalvarıyor!

Bu habere oy verin
(0 oy verilmiş)

Microsoft'un IE 10'a koyduğu bir özellik dev şirketleri çok kızdırdı. !

Microsoft'un İnternet Explorer 10'a koyduğu Do-Not-Track (DNT) uygulaması reklam şirketlerini çok kızdırdı. DNT, ziyaret ettiğiniz siteler üzerinden bir müşteri profili çıkarmaya çalışan reklamcıların sizi takip etmesini engellemeye yarıyor.

Microsoft'un bu "reklam savar" hareketine karşı bir araya gelen Ulusal Reklamcılar Birliği (ANA) , DNT'nin Windows 8'in varsayılan tarayıcısı olmasına itiraz ederek, yazılım devinin önde gelenlerine açık mektup yolladı. Aralarında AT&T, Dell, Ford Motor Company, IBM, Intel, Kellogg, Nestle, McDonalds ve Wal-Mart gibi dev isimlerin bulunduğu ANA'nın mektubunda şu sözler yer aldı ; ""Microsoft, DNT'yi varsayılan olarak aktif halde kullanıcısına sunarsa, üyelerimizin reklam etkinlikleri azalacak, bu da dolaylı olarak İnternet içeriğini azaltarak online deneyimi sekteye uğratacaktır. Bundan doğal olarak müşterilerimiz de zarar görecek, rekabet azalacak, Amerika'nın İnternet pazarındaki liderliği tehlikeye girecektir."

Microsoft'un DNT'de diretmesi durumunda, reklamcıların Amerika'daki internet kullanıcılarından topladığı verilerin %43 oranında azalacağı biliniyor.

Firefox tarayıcısında ise durum daha farklı.. DNT'ye izin veren Mozilla da Microsoft'un bu uygulamasına karşı çıkanlardan.. Mozilla, DNT'nin kullanıcının tercihine bırakılmasını savunuyor. Microsoft ise DNT'yi varsayılan olarak sunmak istiyor ve bundaki temel amacı ise kullanıcılara gizlilik konusunda duyduğu sorumluluktan ileri geldiğini belirtiyor.

 

 

 

İSTATİSTİKLER

Bugün96
Dün170
Bu ay266
Bugüne kadar2453911