Kısaca toparlayacak olursak, CryEngine 3 Sandbox ile Resim:3 'teki gibi bir ekrandan Haritalar oluşturabilir, haritanın her santimetresinin yüksekliğini, desenini ayarlayabilir bu harita üzerinde objeler, karakterler oluşturabilir, her bir modele ayrı ayrı görevler verebilirsiniz. Şu terimleri iyi bilirsek kullanımı daha da kolaylaşacaktır. Level, Terrain, Texture, Level Elements, AI ...
Kısaca bahsedelim..
Level : Haritamızdır, oyunumuz içerisindeki her bölüm birer haritadır, haritayı (bölümü) kapsayacak tüm nesnelerdir.
Terrain : Arazimizdir. Yada mekan da diyebiliriz, bölüm içerisindeki tüm arazi ve/veya mekan tasarımları Terrain kısmındandır. Araziye ait tüm ayarları, görsel planlamaları yaptığımız yerdir.
Texture : Doku demektir. Oyunda kullandığımız her objenin, her arazinin birer dokusu vardır. Texture kalitesi ne kadar yüksekse, oyunun gerçekçilik oranı da okadar yüksek olur.
Elements : Arazimizde kullanacağımız tüm objeler ve karakteristik özelliklerini ayarlayacağımız yerdir. Yani araziye bir ağaç, bir çalı, bir kaya, bir ev eklemek istediğimizde (aslında tüm objeler) Elements kısmını kullanırız. Burada iş 3D modelleme yapacak kişilerde. Max ile hangi objei ne kadar sürede tasarlarlarsa haritamızın ortaya çıkması okadar sürede gerçekleşir.
Track View : Track View sinemacıların editörüdür. Grafiğin depreştiği alandır. A'yı , A++ yapan yerdir. CryEngine'da etkileşim dizi yapılan yerdir. Hani oyunda bazen sinematik gibi bir anda karakter kendisi hareket ediyor olaylar gelişiyor sonra bize geliyor ve bölüm başlıyor ya işte o trakcivewle yapılıyor. TrackView bir tek bununla sınırlı kalmıyor bununla film bile çekebiliriz. Sinemacıların mekanı bura, CryEngine nin gizli gücüdür.
AI : Yukarda bahsettiğim gibi (Airtificial Intelligence).. Resim: 2 de gördüğünüz üzere tamamiyle Algoritmaya dayalı bir sistem.. Hiç kod bilmeyen ama Oyun motorunun bu Algoritmasını çözen bir kişi çok rahatlıkla yapay zeka oluşturabilir.
Gelin isterseniz, CryEngine 3 Sandbox Grafik Motoruyla yapılmış küçük bir kaç video izleyelim.