CryEngine 3 Sandbox

Bu habere oy verin
(0 oy verilmiş)

CryEngine aslında çok çok zor bir motor değil, Unity 3D kullanmış olanlar varsa biraz daha aşina olacaktır. Temel mantık 3D objeleri herşeyleriyle oyun içerisine gömüp, belli bir senaryo dahilinde FPS tarzı bir oyun hazırlayıp daha sonrasında kullanıma hazır hale getirmek için derlemek. Eğer ki C++ biliyorsanız, CryEngine sizler için harika bir çözüm olur. Ayrıca 3Ds Max objelerini içeriğine dahil edip işleyebiliyorsunuz. Basit bir arayüzle sizlere tam anlamıyla bir oyun yapmanıza olanak sağlayan motorun marifetleri bunlarla da bitmiyor. Tamamiyle Algoritmaya dayalı Yapay Zeka, AI (Airtificial Intelligence) özelliği.. Hiç kod bilmiyorsanız dahi, AI kullanarak objelere yada modelinize bir yapay zeka hazırlayabilir, oyun esnasındaki davranışlarını kontrol edebilirsiniz. 

Kısaca toparlayacak olursak, CryEngine 3 Sandbox ile Resim:3 'teki gibi bir ekrandan Haritalar oluşturabilir, haritanın her santimetresinin yüksekliğini, desenini ayarlayabilir bu harita üzerinde objeler, karakterler oluşturabilir, her bir modele ayrı ayrı görevler verebilirsiniz. Şu terimleri iyi bilirsek kullanımı daha da kolaylaşacaktır. Level, Terrain, Texture, Level Elements, AI ... 

Kısaca bahsedelim..

Level : Haritamızdır, oyunumuz içerisindeki her bölüm birer haritadır, haritayı (bölümü) kapsayacak tüm nesnelerdir.

Terrain : Arazimizdir. Yada mekan da diyebiliriz, bölüm içerisindeki tüm arazi ve/veya mekan tasarımları Terrain kısmındandır. Araziye ait tüm ayarları, görsel planlamaları yaptığımız yerdir.

Texture : Doku demektir. Oyunda kullandığımız her objenin, her arazinin birer dokusu vardır. Texture kalitesi ne kadar yüksekse, oyunun gerçekçilik oranı da okadar yüksek olur.

Elements : Arazimizde kullanacağımız tüm objeler ve karakteristik özelliklerini ayarlayacağımız yerdir. Yani araziye bir ağaç, bir çalı, bir kaya, bir ev eklemek istediğimizde (aslında tüm objeler) Elements kısmını kullanırız. Burada iş 3D modelleme yapacak kişilerde. Max ile hangi objei ne kadar sürede tasarlarlarsa haritamızın ortaya çıkması okadar sürede gerçekleşir.

Track View : Track View sinemacıların editörüdür. Grafiğin depreştiği alandır. A'yı , A++ yapan yerdir. CryEngine'da etkileşim dizi yapılan yerdir. Hani oyunda bazen sinematik gibi bir anda karakter kendisi hareket ediyor olaylar gelişiyor sonra bize geliyor ve bölüm başlıyor ya işte o trakcivewle yapılıyor. TrackView bir tek bununla sınırlı kalmıyor bununla film bile çekebiliriz. Sinemacıların mekanı bura, CryEngine nin gizli gücüdür.

AI : Yukarda bahsettiğim gibi (Airtificial Intelligence).. Resim: 2 de gördüğünüz üzere tamamiyle Algoritmaya dayalı bir sistem.. Hiç kod bilmeyen ama Oyun motorunun bu Algoritmasını çözen bir kişi çok rahatlıkla yapay zeka oluşturabilir.

 

Gelin isterseniz, CryEngine 3 Sandbox Grafik Motoruyla yapılmış küçük bir kaç video izleyelim.

EN BEĞENİLEN YAZILIM HABERLERİ

  • Windows 8'in yenilikleri arasında DirectX 11.1 de olacak
    Eylül ayında Geliştirici Önizleme Sürümü yayınlanan Windows 8'in genel kullanıma açık beta sürümünün Ocak ayındaki CES 2012 Fuarı'nda duyurulması bekleniyor. Yeni grafik arayüzü, çekirdek seviyesindeki değişiklikler, ARM...
  • iPad için Timeline Gecikecek
    Facebook'un çok tartışılan Timeline Profil Sayfaları kısa süre önce iPad kullanıcıları için güncelleme yapacaktı. Fakat son anda ortaya çıkan bir hatadan dolayı bu uygulamanın gecikmeli olarak gelceği bildirildi.
  • Windows 7 Türkçe Ürün Kılavuzu Yayınlandı
    Windows 7 hakkında başvurulabilecek en önemli kaynaklardan biri olan Windows 7′nin ilk Türkçe ürün kılavuzu geçtiğimiz günlerde yayınlandı. Bu kılavuzda Windows 7′ye dair herşeyi en ince ayrıntısına kadar bulabilmeniz mü...

İSTATİSTİKLER

Bugün39
Dün279
Bu ay3790
Bugüne kadar2453181